دانشآموخته ی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک گرایش سیستمهای انرژی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
چکیده
ترسیم مفهوم قهرمان، از دیرباز موردعلاقه و بهتبع آن، مورد مناقشة بسیاری از متون هنری بوده است. از ترسیم اسطوره در یونان باستان تا متون ادبیات کهن ایران. بهرام توکلی، در فیلم تازة خود «غلامرضا تختی» بعد از سالها دوباره به ترسیم یک قهرمان این سرزمین پرداخته است؛ اما شیوة پرداخت و نگاه او نسبت به این مفهوم، مناقشات زیادی را برانگیخته است. در سینمایی که آثار بیوگرافیک (زندگینامهای) عموما اقبال چندانی برای تولید ندارند، ساخت این قهرمان ورزشی کشور، دوباره بحثهای زیادی را در بین موافقان و مخالفین برانگیخت. در آنسوی جهان نیز آرون سورکین، فیلمنامهنویس برجستة آمریکایی در سه اثر اخیر خود شبکه اجتماعی (2011)، استیو جابز (2015) و بازی مالی (2017) به ترتیب به تصویر سه فرد مهم و الهامبخش جامعة آمریکا در قرن حاضر، مارک زاکربرگ (خالق فیسبوک)، استیو جابز (خالق اپل) و مالی بلوم (قهرمان اسکی آمریکا) پرداخته است. در این پژوهش از طریق ترسیم مفهوم قهرمان در فیلم غلامرضا تختی و آثار آرون سورکین، تلاش شده است به ترسیم این معنا در روزگار نو و آشناییزدایی از آن پرداخته شود و قهرمان را در روزگار نو و هنر مدرن فراخواند ...
ریاضی, فرهاد. (1398). بازتعریف مفهوم قهرمان در مقایسه تطبیقی فیلم غلامرضا تختی اثر بهرام توکلی با جهان فکری آرون سورکین، فیلمنامهنویس آمریکایی. دلتا, 1(3), 37-40.
MLA
فرهاد ریاضی. "بازتعریف مفهوم قهرمان در مقایسه تطبیقی فیلم غلامرضا تختی اثر بهرام توکلی با جهان فکری آرون سورکین، فیلمنامهنویس آمریکایی", دلتا, 1, 3, 1398, 37-40.
HARVARD
ریاضی, فرهاد. (1398). 'بازتعریف مفهوم قهرمان در مقایسه تطبیقی فیلم غلامرضا تختی اثر بهرام توکلی با جهان فکری آرون سورکین، فیلمنامهنویس آمریکایی', دلتا, 1(3), pp. 37-40.
VANCOUVER
ریاضی, فرهاد. بازتعریف مفهوم قهرمان در مقایسه تطبیقی فیلم غلامرضا تختی اثر بهرام توکلی با جهان فکری آرون سورکین، فیلمنامهنویس آمریکایی. دلتا, 1398; 1(3): 37-40.