%0 Journal Article %T سخن آغازین %J دلتا %I انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران %Z %A سخاوت, فاطمه %D 2019 %\ 05/22/2019 %V 1 %N 3 %P 3-3 %! سخن آغازین %K UT-TED %K فاطمه سخاوت %K دانشگاه تهران %K انجمن های علمی دانشجویی %R %X در این روزهایی که برداشت‌های ساده‌انگارانه و غالبا اشتباه از مفاهیم و یافته‌های علمی، از طریق شبکه‌های اجتماعی، بی‌رحمانه بر افکار عمومی می‌تازند و کلاغ شبه‌علم را رنگ کرده و به‌جای قناری علم، به مردم ارائه می‌دهند، فاصلة فضای فکری دو سوی نرده‌های دانشگاه بیش از پیش در نظر دغدغه‌مندان عرصه‌های علمی و اجتماعی پررنگ شده است. گویی آن‌هایی که این سوی نرده‌ها در کلاس‌های درس "روش‌مندی علمی" را هجی می‌کنند و در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی گاه برای استفاده از آن تلاش می‌کنند و گاه هم نه، همان سبکباران ساحل‌هایند که کجا دانند حال "عموم‌" ای را که کانال‌های چندهزار عضوی طب و خبر و... موثق‌ترین مرجعشان برای تصمیم‌های زندگی است! %U https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73143_063ac1b083cf3b6ccdc27b1a8bfbbeb3.pdf