@article { author = {خلیلی, علی اصغر and سخاوت, فاطمه and صادقی, امین and زارع چاهوکی, محمدعلی and صبا, علیرضا and مظاهری تهرانی, سیمین and توکلی, زهرا and ابراهیمی کلاریجانی, زهرا and حقایقی, سید محمدحسن and ریاضی, فرهاد and قهرمانی, حمیدرضا and نظری, مریم and محمدی, مصطفی and صادقی لاری, عاطفه and مشهدی, کیمیا}, title = {نسخه کامل الکترونیکی شماره دوم نشریه علمی ترویجی UT-TED}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {1-56}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {UT-TED,دانشگاه تهران,انجمن های علمی دانشجویی,امین صادقی,علی اصغر خلیلی,فاطمه سخاوت,علیرضا صبا,محمدعلی زارع چاهوکی}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73142.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73142_dcdb594a0392fb7ac7a34c9cce96565e.pdf} } @article { author = {صادقی, امین}, title = {چرا مسابقه UT-TED برگزار می‏شود؟}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {3-3}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {شمار مقالات ایرانی از هزار مقاله در سال 1997 به بیش از پنجاه‌هزار مقاله در سال 2018 رسیده که سهم 2.6 درصدی از تولید علم سالانه­­ی جهانی را برای ایران نشان می‏دهد. بررسی‌های جمعیتی ایران نشان می‌دهد شمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دو دهه­ی گذشته ده برابر شده است که رشد تولیدات علمی را نیز موجب می‌شود؛ اما در مقابل تعداد اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های ایران متناسب با رشد تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی افزایش نیافته که همین مورد به کیفیت آموزش و تحقیق در ایران ضربه زده است ... }, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73127.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73127_31847cd7ffde0ec8be5da48699ead0ba.pdf} } @article { author = {حسین روحانیان, فرین}, title = {دومین دوره مسابقه سخنرانی‌های ترویجی UT-TED دانشگاه تهران برگزار شد}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {4-6}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {دومین دوره مسابقات سخنرانی­‌های ترویجی UT-TED به همت انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران با هدف فراهم آوردن بستری جهت طرح و تبادل پیشنهادهای علمی و انگیزشی از سوی آنانی که تشنه کنجکاوی و آشنایی با ایده­هایی هستند که قادرند نگرش فردی، زندگی اجتماعی و در نهایت جهان را تغییر دهند، ۱۹ و ۲۰ اسفند­ ۱۳۹۷ برگزار در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد ...}, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73128.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73128_c1c1448ca722890f9f40306ba28d1470.pdf} } @article { author = {سخاوت, فاطمه}, title = {در ترویجِ ترویج علم!}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {7-13}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {واژگان علم و علم­ورزی مدت­هاست که نزد تعداد زیادی از افراد جامعه رنگ­باخته­اند و در بحبوحه­ی تدارکات بدوی زندگی، در لیست اقلام غیرضروری طبقه­بندی شده­اند. در این میان اما هنوز هم هستند افرادی که درک حقائق جهان هستی در چارچوب علم، آنان را چنان مشعوف می­کند که بر آن می­شوند این هیجان و شعف را با بیانی هرچه ساده­ با همنوعان خود به اشتراک بگذارند. افرادی که با نام مروج علم شناخته می­شوند. ترویج علم به چه معناست؟ منشا آن کجاست؟ آیا ترویج علم از دانشگاه که شاید همگان آن را کانون زایش علم بدانند، شروع می­شود؟ آیا پژوهش و ترویج دو حوزه­ی مستقل هستند و یا اینکه همپوشانی دارند؟ }, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73129.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73129_b5cdd63b7e4f2d124ba3a80900d94fe1.pdf} } @article { author = {مظاهری تهرانی, سیمین}, title = {ابر باکتری‌ها}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {14-16}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {میلیون­ها سال است که باکتری­ها با گیاهان و جانوران همزیست شده­اند و وظایف مهمی را در آن­ها به‌گونه‌ای بر­عهده­گرفته­اند که ادامه­ی حیات گیاهان و جانوران را به خود وابسته کرده­اند. اغلب باکتری­ها مفیدند و نقش بسیار مهمی در زندگی جانداران دارند و درصد کمی از باکتری­ها هستند که بیماری­های خطرناکی ایجاد می­کنند که تنها راه مقابله با آن­ها استفاده از آنتی­بیوتیک­هاست. متاسفانه امروزه به دلیل استفاده­ی نابجا از آنتی­بیوتیک­ها، باکتری­های مقاوم و یا ابر­باکتری­ها پدید آمدند و دانشمندان همواره در تلاش­اند تا راه‌حل مناسبی برای حل این معضل بیابند و با ابر­باکتری­ها مقابله کنند ...}, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73130.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73130_42c2400853f8954ba18c65d28006b6c0.pdf} } @article { author = {توکلی, زهرا}, title = {چگونه سرطان را دقیق و به‌موقع پیش‌بینی کنیم؟}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {17-21}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {سرطان یک بیماری چند­عاملی است که سالیانه 13 درصد از موارد مرگ­و­میر انسانی را شامل می­شود. این بیماری مراحل پیشرفت متعددی دارد و به چندین نوع متفاوت تقسیم می­شود. در تحقیقات مربوط به سرطان، تشخیص زودهنگام و پیش­بینی نوع سرطان مهم­ترین عاملی است که می­تواند مدیریت بالینی بیماران را تسهیل کند. با ظهور فناوری­های جدید در زمینه­ی پزشکی، مقدار زیادی از اطلاعات و داده­ها در رابطه با سرطان­های مختلف جمع‌آوری شد و در اختیار پزشکان قرار گرفت که لزوم بررسی اثر هر یک از عوامل در ارتباط با هم و انتخاب موثرترین عوامل را شدت می­بخشد. از این رو محققان به سمت دانش هوش صنوعی و استفاده از روش­های Machine Learning (ML) جهت یافتند. ML، شاخه­ای از هوش مصنوعی است که با توجه به اطلاعات حاصل از نمونه داده­ها، یک مفهوم کلی را به استنتاج می­رساند؛ بنابراین این روش با فراهم آوردن توانایی­های جدیدی نظیر امکان شناسایی ویژگی­های کلیدی از میان مجموعه داده­های پیچیده، مدل­سازی پیشرفت و درمان سرطان اهمیت می­یابد. این تکنیک­ها می­توانند الگوها و روابط بین داده­ها را از میان مجموعه داده­های پیچیده بررسی کرده، میزان پیشرفت و نوع سرطان را گزارش دهند. طی سالیان اخیر، روش­های ML میزان دقت در نتایج پیش­بینی­های مربوط به سرطان را به میزان قابل‌توجه 15 تا 20 درصد افزایش داده­اند و همین موضوع سبب شده است که به‌طور فزاینده به‌عنوان ابزاری محبوب برای محققان پزشکی تلقی شوند.}, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73131.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73131_7f60de7ae880427008ce84857b3db687.pdf} } @article { author = {ابراهیمی کلاریجانی, زهرا}, title = {محصولات تراریخته؛ خوب یا بد؟}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {22-25}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {ژن‌ها واحدهای تعیین‌کننده‌ی ویژگی‌های هر جاندار هستند. به‌منظور تغییر ویژگی‌های یک جاندار می‌توان در ژن‌های آن تغییر ایجاد نمود؛ در‌نتیجه جاندار تبدیل به موجود تراریخته یا ترنس‌ژنیک می‌شود. از اهداف ایجاد محصولات تراریخته، تولید محصولات مقاوم به آفات، با نیاز محدود به آب و بازدهی تولید بالا می‌باشد که در راستای حفظ و کمک به محیط‌زیست و منابع آبی و همچنین تامین نیاز جمعیت در حال رشد، توسط مهندسان ژنتیک دنبال می‌شوند. محصولات تراریخته، مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرارگرفته‌اند و در بسیاری از کشورهای جهان مصرف می‌شوند. در مقابل محصولات تراریخته، محصولات ارگانیک وجود دارند که از خود گیاه اصلی بدون تغییر ژنتیکی تولید شده و از هیچ‌گونه سموم مبارزه با آفات و کودهای شیمیایی در تولید آن‌ها استفاده نشده است. این محصولات بازدهی پایین و مصرف آب بالایی دارند. با این وجود، به ‌نظر می­رسد چاره­ی کار در دست مهندسان ژنتیک و فرآورده‌های تراریخته است! علم وسیله­ای برای برطرف­کردن نیازهای انسان‌هاست؛ ولی احتمال خطا نیز در ‌آن وجود دارد که با سنجش‌های آزمایشگاهی استاندارد احتمال خطا کاهش می‌یابد. پس وقت آن است که به علم، پیشرفت‌ها و دستاوردهایش اعتماد کنیم.}, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73132.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73132_d548f3e90d7efd4fecc5854346ec92eb.pdf} } @article { author = {حقایقی, سید محمدحسن}, title = {سوخت های زیستی؛ به‌سوی زمینی پاک تر}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {26-29}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {انرژی­های بادی، زمین­گرمایی، خورشیدی و سوخت­های زیستی، به‌عنوان منابع تجدیدپذیر برای جایگزینی با سوخت­های فسیلی، معرفی‌شده‌اند. اتانول زیستی محصول فرایند تخمیر انواع قندهای گیاهی یا قسمت­های سلولزی گیاهان است که پس از تولید الکل از تخمیر، طی فرایند تقطیر، آب و الکل از هم جدا شده و الکل با فرایند دهیدروژنه کردن خالص می­شود تا برای استفاده در موتور خودرو­ها آماده شود. دیزل زیستی را می­توان از منابع دیگر به‌جز گیاهان تولید کرد و در نهایت «جلبک­ها» بهترین جایگزین برای سوخت­گیری از محصولات گیاهی هستند؛ زیرا برای رشد آن­ها می­توان از فاضلاب استفاده کرد و همچنین نقشی در زنجیره­ی غذایی انسان­ها ندارند ...}, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73133.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73133_00c4a4f9d85f67e820ed2b6aa6482344.pdf} } @article { author = {ریاضی, فرهاد}, title = {بررسی تاثیر زیبایی‌شناسی (استتیک) لحن‌ و شخصیت های نامعمول و گوشه دار در سینمای ایران بر توسعه ی مفهوم "انسان معاصر"}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {30-32}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای سینمای ایران در طی چند سال اخیر، شناخت لحن‌ها و تصویرهای متفاوت از مفهومی به نام «انسان» بوده که باعث شده تصور کلیشه‌ای و تک‌بعدی این ساحت در درون مخاطبین بشکند و قرائت‌های مختلف از این موضوع را با احترام بیشتری دنبال کنند. در «جدایی نادر از سیمین» (اصغر فرهادی، 1389) با زیبایی‌شناختی دروغ و عدم بیان حقیقت برای بقای زندگی روبرو می‌شویم، در «آسمان زرد کم‌عمق» (بهرام توکلی، 1391)، زیبایی‌شناختی مفهوم دیریاب و پیچیده­ی «انتهای زیبایی کجاست؟» را تجربه می‌کنیم و مثال‌هایی ازاین‌دست. همه­ی این‌ها با آشنایی‌‌زدایی از مفاهیمی پذیرفته‌شده در ذهن، آن‌ها رو می‌شکند و مخاطب را با ساحت دیگری از وجودش آشنا می‌کند که نتیجه­ی بلافصلش، واژه‌های تازه و کشف جنبه‌های دیده نشده از درون خود برای خودش است. فیلم‌هایی به‌اصطلاح «گوشه‌دار» که مثل لبه‌های تیز اجسام در مکانیک که فرایند تنش‌زدایی از آن صورت نگرفته و به خاطر همین آدم را دچار تمرکز تنش می‌کنند، ما را با لبه‌های تیز و صیقل داده نشده از خودمان، دیگران و جهان هستی روبرو می‌کنند.}, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73134.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73134_3dc054e9fcece455b5f1704a0e73b702.pdf} } @article { author = {قهرمانی, حمیدرضا}, title = {ماهیت عشق از نگاه نوروساینس}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {33-35}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {عشق نمادی از شکل عالی احساسات انسانی است و عموما تصور بر این است که ماهیت فیزیکی ندارد؛ ولی واقعیت این است که نوروساینس برای عشق ماهیتی کاملا فیزیکی، شیمیایی و هورمونی در نظر ­می­گیرد. با بررسی افراد مختلف که هر یک به‌گونه‌ای درگیر این نوع احساسات شده­اند توسط MRI به آن پی برده شد که قسمت­هایی از مغز که در عملکرد­های حیاتی ما نقش اساسی دارند، فعال می­شوند و هورمون­های مهمی نظیر اوکسی­توسین و دوپامین ترشح می­شوند که در رخداد احساسات ما بسیار با اهمیت هستند. در واقع عشق را می­توان نوعی اجبار طبیعی که نوعی اعتیاد مثبت است، بیان نمود. عشق رمانتیک در جهت یافتن فرد شایسته به‌عنوان همسر، ما را به پیشروی در این زمینه ترغیب می­کند؛ تنها به هدف یافتن فردی که از لحاظ بیولوژیکی مکمل ما است و به‌منظور تولد فرزندی شایسته­تر.}, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73135.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73135_c2a2129a3b46336d5c9f2b73e85248b7.pdf} } @article { author = {نظری, مریم}, title = {چرا اغلب پژوهش‌ها بی‌رمق‌اند؟ روشی جواب‌داده برای مولدسازی پژوهش‌ها}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {36-39}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {هر پژوهشگر بین 2 تا 7 سال عمر مفید خود را صرف پژوهش می‌کند؛ اما این سرمایه‌گذاری بزرگ در نهایت و در بهترین حالت چیزی جز نمره، مدرک، ارتقا و چاپ یکی دو مقاله برای او نمی‌خرد. چرا؟ چون پژوهشش نه او را در موضوعی متخصص و برند می‌کند، نه مشکلی را حل می‌کند و نه چیزی به دانش موجود اضافه می‌کند. چرا اغلب پژوهش‌ها به این سرنوشت دچار می‌شوند؟ و برای حل این مشکل چه‌کار باید کرد که در سیستم آموزش و پژوهش فعلی کشور (که بیمار است) کار کند؟ در ادامه پس از کالبدشکافی این مسئله، مدلی نه‌ سازه‌ای برای مولدسازی پژوهش‌ها ارائه شده است که حاصل یک سفر اکتشافی است که از اکتبر 2004 موقع شروع پژوهش دکتری‌ام آغاز کردم و تا به امروز نتایج عالی خلق کرده‌ است ...}, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73136.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73136_c58f87b3c8254b9e6dee6864d823c62e.pdf} } @article { author = {محمدی, مصطفی}, title = {نگرش؛ جهشی برای بهتر زیستن}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {40-41}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {نگرش همان چیزی است که می‌تواند رفتارهای ما را نسبت به خودمان و دنیای پیرامون جهت دهد. بر همین اساس فهم عوامل موثر بر تعیین نگرش فرد و توانمندی درک نگرش‌ها و در صورت نیاز تغییر آن‌ها از حیاتی‌ترین عوامل رسیدن به شادی و رضایت درونی هر انسان است. می‌توان گفت نگرش ما نیروی محرکه‌ی زندگی ماست و می‌تواند باعث صعود یا سقوطمان شود. انسان‌های زیادی هستند که موفقیت فردی زیادی دارند، ولی برای رشد رابطه‌های سالم عطش دارند. اگر بخواهیم موقعیت کنونی را عوض کنیم‌، ابتدا باید خود را عوض کنیم و برای این مهم نخست باید دیدگاه و نگرش خویش را دگرگون کنیم ...}, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73137.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73137_301680169f3538da156744999d2d2066.pdf} } @article { author = {صادقی لاری, عاطفه}, title = {نانوتکنولوژی و نانو پلیمرها در دارورسانی}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {42-44}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {امروزه فناوری نانو به‌طور گسترده در کاربردهای صنعتی و پزشکی پیشرفت کرده است. پلیمرها از جمله موادی هستند که به دلیل تنوع، زیست­­سازگاری، زیست­تخریب­پذیری، غیر سمی بودن و قیمت مناسب در صنایع پزشکی بسیار موردتوجه هستند. آن­ها توانایی دربرگیری دارو و رهایش آن به مقدار کنترل شده در نواحی خاص بدن را دارند. نانوذرات پلیمری با تخریب شدن پیوسته باعث رهایش کنترل شده دارو و کاهش عوارض جانبی ناشی از آن می­شوند ...}, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73138.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73138_7065ff409750d2db6059f8b7940e2907.pdf} } @article { author = {مظاهری تهرانی, سیمین}, title = {میکروبیوم انسانی}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {45-45}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {بدن انسان همواره میزبان و پناهگاه طیف وسیعی از میکروب­هاست که به مجموعه­ی میکروب­های موجود در بدن انسان میکروفلور یا میکروبیوتای انسانی گفته می­شود. به طور تقریبی حدود صد تریلیون میکروب در بدن انسان زندگی می­کند که بخش عمده­ی آن را باکتری­ها تشکیل می­دهند. این میکروب­ها ارتباط نزدیکی با سلامت انسان دارند و درحال حاضر، بیماری‌های زیادی مانند بیماری­های گوارشی، دیابت‌ آلرژی و ... به شدت در کشورهای توسعه یافته جهان افزایش یافتند که محققان علت آن را ناشی از ازدست رفتن فلور میکروبی سالم می­دانند. ما می­توانیم از طریق رژیم­های غذایی و روش های درمانی جدید، میکروبیوم را تغییر دهیم و یک میکروبیوم سالم را سالم نگه داریم و یا یک میکروبیوم ناسالم را دوباره متعادل کنیم ...}, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73139.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73139_07afb8c4b708c5edc461ed8dd5251067.pdf} } @article { author = {مشهدی, کیمیا}, title = {نقش فناوری‌های نوین ارتباطی – اطلاعاتی در توسعه ی فرهنگی و تحقق عدالت آموزشی}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {47-48}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {در عصر حاضر تعلیم و تربیت از مهم­ترین امور در کشورهای مختلف به شمار می‌آید. دنیا با سرعتی سرسام‌آور در حال تغییر است. ورود به جهان دانایی­محور و نیاز روزافزون بشر به آموزش، نیاز به آموختن مستقل را افزایش داده است. آموزش‌های نیمه‌حضوری و غیرحضوری نه‌تنها مکمل آموزش‌های حضوری است، بلکه فرصت مناسبی را برای به‌روز کردن محتوا و انعطاف بخشی به روش‌های یادگیری و یاددهی به ارمغان می‌آورد. در این راستا نظام‌های آموزشی دنیا دریافته‌اند که دیگر آموزش نمی‌تواند و نباید محدودیت‌های زمانی و مکانی داشته باشد. از این جهت است که در عصر حاضر بحث نظام آموزش از راه دور به‌عنوان شیوه­ی آموزش نوینی که یادگیری فارغ از زمان و مکان را سبب خواهد شد، مطرح شده است. از مزایای آموزش مجازی می‌توانیم به تطبیق یادگیری با نیاز یادگیرنده، ماهیت شفاف آموزش در جهت ارزیابی کامل و جامع، استفاده­ی بهینه از منابع، کاهش هزینه‌ها، یکسان‌سازی آموزش، عدم وابستگی به زمان و مکان خاص، کمک به تحقق عدالت آموزشی، افزایش‌ِ بازدهی و کیفیت آموزش اشاره‌کنیم ...}, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73140.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73140_a46ffd4bfbe345bd05723693a9d8a114.pdf} } @article { author = {خلیلی, علی اصغر}, title = {ترویج علم و فرهنگ از دریچه UT-TED}, journal = {دلتا}, volume = {1}, number = {2}, pages = {49-54}, year = {2019}, publisher = {انجمن علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {مسابقه سخنرانی­های ترویجی UT-TED هم‌زمان با جشنواره علمی-دانشجویی «روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه»، 27 لغایت 29 آبان ماه 1397 با حضور گسترده انجمن­ها و فعالان علمی-دانشجویی در دانشگاه تهران آغاز به کار کرد. در دوره نخست این مسابقات، امکان ترویج گزاره‌های علمی از سوی محافل دانشگاهی به‌سوی جامعه باهدف اشاعه فرهنگ علمی و شناخت دقیق‌تر روشمندی علمی در بین مردم فراهم شد و بازخوردهای مثبت آن، هیئت برگزارکننده را به ادامه چنین رویدادی تشویق کرد و در نتیجه دومین دوره این مسابقات 19 و 20 اسفند 1397 نیز در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران انجام شد ...}, keywords = {}, url = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73141.html}, eprint = {https://uttedsj.ut.ac.ir/article_73141_96b4afdd6b75bda23e7b95a11103a397.pdf} }